میلگرد بورس کالا، گران‌تر از بازار به فروش می‌رسد

بازار آهن کشور روزهای آرامی را پشت سر می‌گذارد، قیمت میلگرد، تیرآهن و دیگر مقاطع آرام گرفته و نوسانات بسیار کمی دارد. شاید دلیل اصلی ثبات قیمت‌ها دلار باشد، اما گزارش آهن چند را از دست ندهید.

 

آیا روزهای نوسانی بازار آهن به پایان خود رسیده؟ به نظر می‌رسد بازارهای کشور به ثبات رسیده و خریداران بدون نگرانی می‌توانند کالا مورد نیاز خود را از آهن چند خریداری کنند. دلار در محدوده قیمت ۴۸ هزارتومان نوسان داشته و به سمت قیمت‌های بالاتر حرکت نمی‌کند. عرضه میلگرد در بورس کالا نیز افزایش قابل توجهی داشته و مقدار آن بسیار بیشتر از تقاضای بازار است. امروز که این خبر را می‌خوانید، خریدار هیچگونه نگرانی در خصوص کالا و قیمت آن ندارد.

حال خوب بازار آهن از نگاه آهن چند

روزهای عرضه شمش آهن در بورس کالا، روزهای پر نوسانی است؛ اگر قیمت شمش افزایش پیدا کند، قیمت میلگرد و دیگر مقاطع نیز به نسبت آن افزایش قیمت پیدا می‌کند. در هفته‌ای که گذشت، قیمت میلگرد در چند کارخانه بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ تومان افزایش قیمت داشت. البته که برخی از تولیدکنندگان قیمت میلگرد تولیدی خود را ثابت نگه داشته و آن را افزایش نداده‌اند.

برخی از قیمت‌ها جهت اطلاع

  • میلگرد نیشابور با حدود قیمت ۲۴۴۶۰۰ ریال هر کیلو از درب کارخانه
  • میلگرد ابهر با حدود قیمت ۲۴۳۰۰۰ ریال هر کیلو از درب کارخانه
  • ناودانی هم وزن اروپا سایز ۱۲۰ (UNP120) با حدود قیمت ۲۷۵۰۰۰ ریال هر کیلو از انبار تهران

آهن چند معمولا در مقالات و اخبار خود به قیمت‌ها اشاره نمی‌کند، چرا که موجودی انبارها در هر دقیقه تغییر می‌کند. تفاوتی ندارد قیمت‌ها کاهش یا افزایش داشته باشند، در هر حال ما بد قول نمی‌شویم.

ورق سیاه؛ کمی تند و تیز

ورق سیاه یا ورق آهن ST37 در بسیاری از ضخامت‌ها ثابت بوده اما در برخی دیگر حدود ۳۰۰ تا ۶۰۰ تومان به ازای هر کیلوگرم افزایش قیمت داشته است. در طرف دیگر ورق سیاه دو برند اکسین (عرض ۲ متر) و گیلان با ثبات قیمت همراه بودند. تولیدات کارخانه فولاد مبارکه به دلیل کیفیت بالا تقاضای زیادی دارد و جالب است بدانید که برخی از تغییرات قیمت به دلیل افزایش تقاضا در برخی از مقاطع اتفاق می‌افتد.

یکی از نیازهای بازار در زمینه ورق‌، ورق گالوانیزه، ورق رنگی و روغنی است. قیمت این گروه از ورق‌های موجود در بازار ثابت بوده اما برخی از ضخامت‌ها و کالاهای وارداتی با توجه به درخواست‌های بازار کاهش یا افزایش داشتند که چشمگیر نیست.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *